13739
|
1 |
\input{style}
|
|
2 |
\usepackage{graphicx}
|
|
3 |
\usepackage[colorlinks,hyperindex]{hyperref}
|
|
4 |
|
|
5 |
\newcommand{\aufgabe}[3]{
|
|
6 |
\input{#1/#2/generated/#3}
|
|
7 |
%\newpage
|
|
8 |
}
|
|
9 |
|
|
10 |
\title{Isabelle/HOL Exercises}
|
|
11 |
\date{\today}
|
14498
|
12 |
\author{Gertrud Bauer, Gerwin Klein, Tobias Nipkow,\\
|
|
13 |
Martin Strecker, Michael Wahler, Markus Wenzel}
|
13739
|
14 |
|
|
15 |
\begin{document}
|
|
16 |
|
|
17 |
\maketitle
|
|
18 |
|
|
19 |
This document presents a collection of exercises for getting
|
|
20 |
acquainted with the proof assistant
|
|
21 |
Isabelle/HOL~\cite{isabelle-tutorial}. The exercises come out of an
|
|
22 |
annual Isabelle/HOL course taught at the Technical University of
|
|
23 |
Munich. They are arranged in chronological order, and in each year in
|
|
24 |
ascending order of difficulty.
|
|
25 |
|
|
26 |
\tableofcontents
|
|
27 |
|
|
28 |
|
|
29 |
%--------------------------------------------
|
|
30 |
\newpage
|
|
31 |
\section{2000}
|
|
32 |
\aufgabe{2000}{a1}{Snoc}
|
|
33 |
\aufgabe{2000}{a1}{Arithmetic}
|
|
34 |
\aufgabe{2000}{a1}{Hanoi}
|
|
35 |
%\aufgabe{2000}{a2}{BDT}
|
|
36 |
%\aufgabe{2000}{a2}{OBDT}
|
|
37 |
%\aufgabe{2000}{a3}{NaturalDeduction}
|
|
38 |
%\aufgabe{2000}{a3}{HoareLogic}
|
|
39 |
%\aufgabe{2000}{a4}{CTLexample}
|
|
40 |
%\aufgabe{2000}{a5}{Unix}
|
|
41 |
|
|
42 |
%\section{L{\"o}sungen}
|
|
43 |
%\aufgabe{2000}{l1}{Snoc}
|
|
44 |
%\aufgabe{2000}{l1}{Arithmetic}
|
|
45 |
%\aufgabe{2000}{l1}{Hanoi}
|
|
46 |
%\aufgabe{2000}{l2}{BDT}
|
|
47 |
%\aufgabe{2000}{l2}{OBDT}
|
|
48 |
%\aufgabe{2000}{l3}{NaturalDeduction}
|
|
49 |
%\aufgabe{2000}{l3}{HoareLogic}
|
|
50 |
%\aufgabe{2000}{l4}{CTLexample}
|
|
51 |
%\aufgabe{2000}{l5}{Unix}
|
|
52 |
|
|
53 |
%--------------------------------------------
|
|
54 |
\newpage
|
|
55 |
\section{2001}
|
|
56 |
\aufgabe{2001}{a1}{Aufgabe1}
|
|
57 |
\aufgabe{2001}{a2}{Aufgabe2}
|
|
58 |
\aufgabe{2001}{a3}{Trie1}
|
|
59 |
\aufgabe{2001}{a3}{Trie2}
|
|
60 |
\aufgabe{2001}{a3}{Trie3}
|
|
61 |
%\aufgabe{2001}{a4}{Aufgabe4}
|
|
62 |
\aufgabe{2001}{a5}{Aufgabe5}
|
|
63 |
%\aufgabe{2001}{a5}{PL}
|
|
64 |
%\aufgabe{2001}{a6}{Aufgabe6}
|
|
65 |
|
|
66 |
%\section{L{\"o}sungen}
|
|
67 |
%\aufgabe{2001}{l1}{Aufgabe1}
|
|
68 |
%\aufgabe{2001}{l2}{Loesung2}
|
|
69 |
%\aufgabe{2001}{l3}{Trie1}
|
|
70 |
%\aufgabe{2001}{l3}{Trie2}
|
|
71 |
%\aufgabe{2001}{l3}{Trie3}
|
|
72 |
%\aufgabe{2001}{l4}{Loesung4}
|
|
73 |
%\aufgabe{2001}{l5}{Loesung5}
|
|
74 |
%\aufgabe{2001}{l5}{PL}
|
|
75 |
%\aufgabe{2001}{l6}{Loesung6}
|
|
76 |
|
|
77 |
|
|
78 |
%--------------------------------------------
|
|
79 |
\newpage
|
|
80 |
\section{2002}
|
|
81 |
\aufgabe{2002}{a1}{a1}
|
|
82 |
\aufgabe{2002}{a2}{a2}
|
|
83 |
\aufgabe{2002}{a3}{a3}
|
|
84 |
%\aufgabe{2002}{a4}{a4}
|
|
85 |
\aufgabe{2002}{a5}{a5}
|
|
86 |
\aufgabe{2002}{a6}{a6}
|
|
87 |
%\aufgabe{2002}{a7}{a7}
|
|
88 |
|
|
89 |
%\newpage
|
|
90 |
%\section{L{\"o}sungen}
|
|
91 |
%\aufgabe{2002}{l1}{l1}
|
|
92 |
%\aufgabe{2002}{l2}{l2}
|
|
93 |
%\aufgabe{2002}{l3}{l3}
|
|
94 |
%\aufgabe{2002}{l4}{l4}
|
|
95 |
%\aufgabe{2002}{l5}{l5}
|
|
96 |
%\aufgabe{2002}{l6}{l6}
|
|
97 |
%\aufgabe{2002}{l7}{ABP}
|
|
98 |
|
|
99 |
%\newpage
|
|
100 |
%\part{Anhang}
|
|
101 |
%\section{Zu 2000}
|
|
102 |
%\aufgabe{2000}{a4}{GfpLfp}
|
|
103 |
%\aufgabe{2000}{a4}{CTL}
|
|
104 |
%\aufgabe{2000}{a5}{Env}
|
|
105 |
%\section{Zu 2001}
|
|
106 |
%\aufgabe{2001}{a6}{Hoare}
|
|
107 |
|
14498
|
108 |
|
|
109 |
%--------------------------------------------
|
|
110 |
\newpage
|
|
111 |
\section{2003/2004}
|
|
112 |
\aufgabe{0304}{a1}{a1}
|
|
113 |
\aufgabe{0304}{a2}{a2}
|
|
114 |
\aufgabe{0304}{a3}{a3}
|
|
115 |
\aufgabe{0304}{a4}{a4}
|
|
116 |
\aufgabe{0304}{a5}{a5}
|
|
117 |
|
|
118 |
%--------------------------------------------
|
13739
|
119 |
\newpage
|
|
120 |
|
|
121 |
\bibliographystyle{abbrv}
|
|
122 |
\bibliography{exercises}
|
|
123 |
|
|
124 |
\end{document}
|